diumenge, 15 de març del 2009

PARLEM DE JARDINS

El marketing es un dels principals pilars de qualsevol negoci, sobretot en els negocis grans, en els negocis importants. Es clar que no tothom ho veu així; perque hem de gastar en publicitat? De que ens servirá? Es una despesa inútil? Amb els diners que ens estalviem de la publicitat podriem fer altres coses…
El que es inimaginable però, en qualsevol cas es que esta destinat al fracàs aquell comerç o negoci que te el seu aparador absolutament descuidat, I quan parlem d’aparador ho diem amb tota la seva extensió. Dificilment ens podem imaginar una botiga de roba on sempre hi veiem exposats els mateixos models, o una botiga d’il-luminació on les lampares estiguessin apagades? o de cotxes on aquests estiguin bruts i amb desperfectos exteriors? o anant mes enllà un restaurant on els serveis estiguin bruts i descuidats…
Això, que no costa diners, tambè forma part de la paraula màgica anomenada marketing.
Si parlem d’empreses emblematiques, empreses grans o empreses que son referents en el seu sectors…Ens imaginaríem passar pel davant del Corte ingles i veure la façana bruta i els aparadors tancats?
I si parlem de nosaltres. Creiem que tindria molt de futur una floristería o un garden on les flors tinguessin un aspetcte descuidat i les plantes les fulles grogues?
Probablement aquesta reflexió que faig des d’aquestes "humils" quatre ratlles es la mateixa que fan els clients i visitants quan es desplaçen al Mercat de la flor.
No deuen entendre veure uns jardins descuidats quan trepitgen el principal referent del sector de flors i plantes del país...
Per poder mantindre mes de 3000 m/2 d’ajardinament s’ha de subcontractar una empresa “professional” a la que se li pugui exigir mantenir sempre els jardins a punt i els parterres amb les plantes de temporada corresponents de cada estació de l’any. Que les podes es facin regularment i que s’efectuin els tractaments de prevenció de malalties dels arbres i de la gespa quan calgui. I tot això, no es pot fer amb una sola persona a dedicació parcial i pendent de que no agafi la baixa per no endarrerir la feina que comporta una extensió d’ajardinament com la que estem parlant.
Avui, passant per la N-II m’ha estat imposible divisar el Mercat de la Flor totalment amagat darrera les verdisses i plantes desvocades que presideixen els parterres del davant del majestuós i emblematic edifici.
Ens podríem imaginar “El Corte Inglés” a primera linea de carretera amagat darrera un bosc descuidat sense que els seus responsables hi donguessin cap mena d’importància?
Aquí no parlem de crisi…parlem de prioritats…

3 comentaris:

pep roig ha dit...

ens rao amb l'enjardinament del mercat de la flor.
i per postres l'ajuntament fa servir de magatzem la zona frontal del mercat, ara mateix hi ha estivats un munt de contenidors en doble sostre i tambe totes les carcases i altres dels contenidors que s'estan soterrant per tot el poble.
com tu dius si no tenim cura de la nostra propia imatge, qui la tindra?

Roger Solé Galofré ha dit...

...... i no us deixeu de dir sobre el cagadero de gossos, vergonyos...... Estic totalment d'acord amb els comentaris.
Salut i energia

Miquel Vila ha dit...

Per descomptat aquí l'ha cagat tothom...